Wednesday, March 22, 2006

BROWN, CHRIS

Chris Brown er 16 år og kommer fra Tappahannock som er en liten by i Virginia. Han har ei kjæreste som heter Lauren og hun kommer fra New Jersey. Han oppdaget sangstemmen sin i puberteten, og hans første album (kalt”Chris Brown”) ble slipt I November i 2005. Han har plassert seg på toppen av den Amerikanske Billboard-listen med singelen ”Run It” Den ligner litt på Usher’s ”Yeah”, men det er det ingen som bryr seg om. Han har blitt det nye RnB-skuddet i Amerika, i en alder av 16 år. Favoritt sporten hans er Baketball. Han har vunnet noen priser i karrieren sin så langt. Han har vunnet: The Best New Artist award av NAACP awards, Best new R&B artists av Soul train awards, og fake I.D awars fra TRL awards. I mars 2006 hadde over 1 million kopier blitt solgt i Amerika.

Første gangen di hører på stemmen hans sammenligner du han sikkert sammen med: Michael Jackson, Tevin Campbell og Usher. Men når du har hørt lenger på han hører du at han har en egen stil. Debut cd’en hans tar oss til en reise gjennom kjøpesentre, fester og når han bare er ute med vennene sine. Debut Cd’en hans handler om unge gutter, unge jenter/ung kjærlighet.

”Når jeg hører disse sangene, føler jeg noe, jeg veit jeg kan knytte meg til dem. Jeg tar meg selv ut av cd spilleren og blir en som kritiserer meg selv” sier han om sine egne sanger.

Hans favoritt sangere er: Michael Jackson, Sam Cooke, Stevie Wonder, Donnie Hathaway, Anita Baker og Aretha Franklin. Han ville bli den første som skulle sette Tappahannock på kartet. Eller som skulle bli den største kjendisen derfra.

Da han var liten rap’pet han. Han visste ikke at han kunne synge før han var 11-12. Han gikk bare rundt å sang, da moren hans spurte: ”Hva er det du gjør!? Du kan virkelig synge.” så da startet han å gå på skolen å synge for jentene. Da han var 13 år skjønte han at stemmen hans var mer enn bare en jentemagnet. Så moren hans pratet med producere om sønnen sin. Da han begynte å jobbe, var det mange oppturer og nedturer men han elsket der og viste at det var det han ville gjøre resten av sitt liv.

Hør og se mer…

Les mer…

TGO i gh